DEATHLOOP
بازی Deathloop درباره زمانی است که همه چیز طبق برنامه پیش نمیرود و اتفاقات ناشی از آن را دنبال خواهیم کرد. وحشت و بداهه نوازی در این بازی مورد بررسی قرار گرفته و قرار است که از یک اشتباه درس گرفته و از آن در مراحل متعدد بازی استفاده کنیم. شما در یک حلقه زمانی گرفتار شدهاید و مهم نیست که از طریق یک رویارویی بزرگ، بار دیگر خودتان را به دردسر بیندازید. حتی دیگر مرگ هم اهمیت خود را از دست داده است و هر باری که به ابتدای روز برمیگردید، برایتان تازگی ندارد. تنها چیزی که مهم است، این خواهد بود دفعه بعد باید از تجربه زندگی قبلی خود استفاده کنید.
اطلاعات هدف اصلی شما در بازی است. این اطلاعات شامل نحوه یافتن و کشتن Visionaries خواهد بود که بهعنوان رئیس جزیره با آنها آشنا خواهید شد. اینها ۸ نفر مجزا هستند و شما در نقش کلت وان که به فراموشی مبتلا شده است، باید همه آنها را در یک روز بیرون کشیده و حلقه را از بین ببرید. مشکل شما این است که روز شما به چهار قسمت تقسیم شده است و شامل صبح، ظهر، بعد از ظهر و عصر است. شما فقط میتوانید در هر دوره، از یکی از منطقه جزیره بازدید کنید. این باسها در مکانهای خاصی و در زمانهای مشخصی از روز ظاهر میشوند و در ابتدا به نظر نمیرسد که قبل از بازنشانی دوباره حلقه و خنثی شدن کار شما، بتوانید همه آنها را بکشید.
با این حال، همانطور که در زندگی اصلی خود، لیست بازدیدهای اخیر را بررسی میکنید، راههای جدیدی هم برای دستکاری آنها در بازی Deathloop وجود خواهد داشت. این بخش عمده بازی است و پیشرفت شما با کشف هر بازی جدید، پیگیری و بهروزرسانی خواهد. کلت یکی از تنها دو نفری است که حافظه آنها در لوپ روز دست نخورده باقی مانده است و این بدان معنی است که رفتار اهداف او ثابت مانده و نتیجه کاملا قابل تکرار خواهد بود. از آنجایی که قطعات شروع به قرار گرفتن در جای خودشان خواهند کرد، بازی حس و هیجان خاصی را به شما منتقل میکند. همانطور که شما عواقب کارهای خود را میبینید و نقاط ضعف خود را پوشش میدهید، احتمالا چالش کشتن باسها در مراحل بعدی سختتر میشود.
فرایند جمعآوری اطلاعات فقط برای هدف اصلی شما اعمال نخواهد شد. به نظر میرسد که تکرار آن حلقهای که منجر به حس ارگانیکتری از اکتشاف میشود، که به خوبی با ژانر همه همه جانبه بازی سازگار باشد. طراحی مراحل استودیو آرکین پر از اسرار متنوع است. مسیرهای پنهان و درهای قفل شده زیادی را میبینیم که منجر به تولید رویکردهای جدید میشوند. در بازی Dishonored، شما برای صبر و مشاهده، نظاره کردن یادداشتها و مرور خاطرات روزانه و جستجو در گوشههای پنهان پاداش دریافت میکردید و مطمئنا همین کار را هم قرار است در بازی جدید استودیو آرکین انجام دهید.
اینبار رویکرد مستقیمتری پشتیبانی میشود. اولین بازدید شما در بازی Deathloop از مهمانی الکسیس در منطقه آپدام بلک ریف است که یک فاجعه شرمآور تلقی میشود. این منطقه بسیار خطرناک، همه مهمانان را جمع کرده و یک ماموریت سخت به شما میدهد. همین سبب شده است که مخفی کاری در بازی عملا نشدنی باشد و هر چه قدر که تلاش در فرار و پنهان شدن داشته باشید، در آخر خواهید دید که همه شما را دیده و تلاشتان با شکست مواجه خواهد شد. بنابراین، این مرحله آرامش چندان خاصی برایتان نخواهد داشت. میتوانید از داخل ساختمان شروع کرده و به مناطق ساکتتر بروید.
مسیرهایی هم وجود دارند که این بخشهای ساختمان را به هم مرتبط میکنند. در پایان حلقه شما در نهایت به هرج و مرج کامل فرو خواهید رفت، اما هر چه بیشتر بتوانید آن را طبق شرایط خود انجام دهید، بیش از پیش از بازی لذت میبرید. به هر حال، مخفی کاری یکی از اصول اصلی موفقیت در بازی است و حتما در پیش روی خود به آن توجه نشان دهید. مبارزه در بازی به معنای شکست است و در صورت ناهماهنگی بیشتر، همه زحماتتان بر باد میرود. دی ان ای بازی با Dishonored گره خورده است و باید از قدرتها، سبک هنری و عملکرد رابط کاربری آن درس گرفته و در این بازی جدید از آن استفاده کنید.
کمی باید طرز فکر خود را هنگام تجربه تجربه بازی Deathloop تغییر دهید. واضح است که سازندگان میخواهند شما را از دویدنهای بی عیب و نقص دور کنند و باید به اهداف اصلی بازی پی ببرید. وقتی که شما یک اترنالیست را بیرون میکنید، آنها فورا به غباری چرخان تبدیل شده و مابقی کاراکترها میتوانند آن را مشاهده و سپس واکنش نشان دهند. این بدان معنی است که نمیتوانید ساعتها زمان خود را صرف پاکسازی نقشه کرده و سپس تمام بدنهای این کاراکترهای کشته شده را پنهان کنید تا شناسایی نشوند. بازی از شما میخواهد که تحت فشار قرار گرفته و فقط به سمت هدف اصلی حرکت کنید.